Úvodem

Milí rodi?ové a p?átelé naší školky.

M?síc zá?í v naší školi?ce byl pro mnohé d?ti velice náro?ný – ?ekal je první velký krok do samostatného života. Mnohé d?ti se poprvé ocitly v novém prost?edí a bez svých nejbližších – bez rodi??. N?které d?ti se ihned skamarádily a bez problém? se adaptovaly na nové prost?edí. Byly i d?ti, kterým zvykání si na nové prost?edí, kamarády a p?izp?sobování se novému rytmu dne, trvalo trochu déle. Ale dnes už, i p?esto že ráno se ješt? sem tam slzi?ky objeví, si všichni užívají her a kamarád? ve školi?ce.

 

Kdo všechno p?išel do školky

Takto jsme si nazvali náš první tematický blok, který byl zam??en práv? na seznamování se s novými kamarády, s u?itelkami a novým prost?edím. V první týdnu jsme d?tem ponechaly zcela volnou ruku – d?ti si jen hrály. Od druhého týdne jsme již pomalinku za?ali d?ti zvykat novému rytmu dne ve školce. Každé ráno si d?ti do 8.30 hrají, poté si uklidí hra?ky a všichni se spole?n? p?ivítáme, pozdravíme se a spo?ítáme. Pak si povídáme, o r?zných v?cech, o které se d?ti cht?jí pod?lit a které souvisí s naším tématem, u?íme se básni?ky a písni?ky. Po povídání vždy cvi?íme, pak je sva?inka a po sva?ince vždy n?co vyrábíme, procvi?ujme grafomotoriku, plníme r?zné úkoly. Potom pokud nám to po?así dovolí, jdeme ven – bu? na zahradu, nebo podnikáme vycházky do okolí. Po návratu máme ob?d a pak odpo?íváme. Je d?ležité, aby se d?ti nau?ily odpo?ívat, i když nespí. Proto si mohou brát do postýlky plyšá?ka a potichou?ku si s ním mohou hrát. Každý den p?ed spaním ?teme d?tem pohádku.


Co d?láme celý den

Tento blok byl zam??en na pochopení rozd?lení dne. D?ti se nau?ily, že máme ráno, poledne a ve?er a také už umí pojmenovat ?innosti, které v t?chto r?zných denních obdobích d?láme: Ráno – vstaneme, myjeme se, ?ešeme se, p?evlékáme se a snídáme. Pak jdeme do školky, kde si hrajeme, pracujeme a u?íme se nové v?ci a chodíme ven. Po návratu z venku nás ?eká ob?d, po ob?d? si umyjeme zoubky, p?evlékneme se do pyžamka a odpo?ineme si. Po odpolední sva?ince si hrajeme a jdeme dom?. Doma si ješt? hrajeme nebo jdeme ven. Pak nás ?eká ve?e?e a po ve?e?i koupání, p?evlékání do pyžamka, pohádka, povídání s rodi?i a spánek. Samoz?ejm?, že d?ti umí doplnit ješt? spoustu ?inností, které v pr?b?hu dne d?lají.

S d?tmi jsme si také vytvo?ili pravidla, která budeme ve školce dodržovat. Jsou to pravidla: pusinkové, ru?i?kové, noži?kové, ouškové a srdí?kové.

 

 

T?ÍDNÍ PRAVIDLA

 

alt

 

 

 

 

alt

 

 

 

 

alt

 

alt

 

 

alt

 

OUŠKOVÉ PRAVIDLO

 

Navzájem si nasloucháme –

To se jinak nedá!

Nemluvíme, pozor dáme –

Když se ruka zvedá.

 

 

NOŽI?KOVÉ PRAVIDLO

 

Já ve t?íd? neb?hám,

Kamarád?m p?ednost dám.

Kopu jenom do balónu,

Neublížím tak nikomu.

 

 

PUSINKOVÉ PRAVIDLO

 

Moje pusa i ta tvoje,

Umí hezká sloví?ka –

Poprosí a pod?kuje,

Umí za?át srdí?ka.

 

 

SRDÍ?KOVÉ PRAVIDLO

 

Já i ty jsme kamarádi,

Umíme si pomáhat –

Máme se tu všich rádi,

Ve školce je každý rád.

 

              

RU?I?KOVÉ PRAVIDLO

 

Moje ruce pomohou ti,

A ty tvoje pohladí,

Žádnou hra?ku nezarmoutí,

Z kostek hrady postaví

 


Naše projekty:


Brou?ek ?te d?tem


Tento projekt je zam??en na seznámení d?tí s knížkami a snaží se v d?tech probudit zájem o knihy. Knihy totiž d?ti budou provázet nejbližším životem. Ano, mám na mysli u?ebnice. Proto se nám zdá d?ležité, aby si d?ti získaly ke knihám kladný vztah, aby knihy chápaly jako n?co, kde najdou r?zné zajímavé v?ci. V zá?í jsme se trošinku seznámili s knížkou Ji?ího Žá?ka Kamarádi zví?átka. P?e?etli jsme si n?kolik krásných básni?ek o r?zných zví?átkách. D?ti samy pak o t?chto zví?átkách hovo?ily – kde je vid?ly, co žerou, mají-li n?které zví?átko doma.

 

 

Abeceda slušného chování pro d?ti

aneb O etiket?

Knihu Abeceda slušného chování pro d?ti napsala Joanna Krzyzaneková. V první kapitolce jsme se seznámili s rodinou Vaflí?kovou, která nás bude provázet celým projektem. Rodina má n?kolik ?lenu – maminku, tatínka, chlape?ka Filipa, hol?i?ku Lucinku, babi?ku, d?de?ka a také zví?átka – pejska Bobíka a ko?i?ku Micku. První p?íb?h byl legra?ní, jmenoval se O spá?i a ranním ptá?eti. Ukázal nám jak se chovat, když jsme první, kte?í se ráno vzbudí (a jak nebudit ostatní) a jak to dopadá, když se nám naopak vstávat nechce.



Naše básni?ky

 

Pozdrav Brou?k?

Ahoj brou?ci, hezký den, dnes si spolu pohrajem.

Ruce máme na tleskání a noži?ky na b?hání.

O?ima si zamrkáme, na prsty si za?ukáme.

Ahoj brou?ci hezký den, dneska zlobit nebudem.


Ježek

Leze ježek, leze v lese, jablí?ka si dom? nese.

D?ti v lese b?hají, ježka všude hledají.

D?ti v lese b?hají, ježka všude hledají.

Ježek píchá do všech stran,

já se chytit nenechám.

Zahrabal se do listí, usnul a te? tiše spí.

„Ježku vstávej!“


ŠAŠEK

Když se tahá za š??ru, šašek ská?e nahoru.

Rozhazuje rukama, vykopává nohama.

Takhle jede na koni, nakonec se ukloní.

 

Vlaštovi?ko le?

Vlaštovi?ko le?, už je na t? ?as.

Listí žloutne, poletuje, na strništích vítr duje,

Bude brzy mráz.

 

Mohlo by Vás zajímat
Ze školství