JACÍ JSME A O CO SE SNAŽÍME?

T?ída „Sk?ítci“ je ur?ena pro starší d?ti ve v?ku 4 (5) – 6 (7) let. Do t?ídy dochází více než polovina d?tí v posledním roce p?edškolní docházky.

Po provedené rekonstrukci b?hem letních prázdnin došlo ke zv?tšení prostor MŠ a kapacita MŠ je nyní 28 d?tí.

 

Díky tomu, že mezi d?tmi není výrazný v?kový rozdíl, panují mezi nimi velmi p?kné vztahy. D?ti spolu komunikují, spolupracují, navzájem si pomáhají a radí.

P?i hrách p?icházejí s novými nápady, které posléze realizují, u?í se být co nejvíce samostatné. Mladší d?ti se s d?v?rou obrací na své starší kamarády.

 

D?ti jsou velmi aktivní, s radostí se u?í novým v?cem a nasávají nové poznatky.

 

Snažíme se u?it d?ti formou prožitku tak, aby získávaly nové v?domosti, znalosti a poznatky co nejp?irozen?jší cestou.

Chceme, aby d?ti byly schopny s osvojenými v?domostmi i nadále pracovat a využívat je ve svém b?žném život?.

 

Vedeme d?ti k tomu, aby se nebály nových situací, zárove? však, aby si byly v?domy možného nebezpe?í a byly schopny v?as reagovat.

 

Také z d?vodu, aby se d?ti v MŠ cítily jako doma, zapojujeme je do veškerých ?inností – nap?. pomoc p?i p?evlékání lehátek, utírání si stol?, spolurozhodování o rozmíst?ní nábytku apod. D?ti mají spoluzodpov?dnost za chod MŠ a jsou hrdé na vše, co se v MŠ odehrává.

 

P?ejeme si, aby díky našemu vedení z d?tí vyrostly samostatné, zodpov?dné, p?átelské, pracovité a š?astné osobnosti, radující se ze života a mající chu? se stále u?it n??emu novému.

 

 

VYBAVENÍ T?ÍDY A JAK TO U NÁS CHODÍ?

 

Naše t?ída je vybavena stoly s židlemi, které respektují anatomii a vývoj d?tského t?la.

 

T?ída je tvo?ena t?emi místnostmi - herna s kobercem, ložnice a u?ebna se stoly na rukod?lné ?innosti. 

V hern? je vytvo?en koutek pro chlapce, kde je umíst?na v?tšina stavebnic, ná?adí do dílny, auta.

Rovn?ž máme koutek pro d?v?ata s panenkami, loutkami, zrcadlem, kade?nickými pot?ebami, ko?árkem a kuchy?ku.

Další koutky tvo?í ?tená?ský koutek s knihovnou a klidný koutek s dome?kem a plyšáky, kde si d?ti užívají chvíle soukromí.

Všechny hry, jako nap?. Logico, puzzle, mozaiky, provlékací obrázky, manipula?ní hry, stolní hry, mají d?ti rovn?ž k dispozici. Stejn? jako všechny ostatní pom?cky jsou ve t?íd? umíst?ny tak, aby na n? d?ti dosáhly a mohly tak samostatn? realizovat své zám?ry.

Výzdobu t?ídy, jejího okolí i šatny MŠ tvo?í práce d?tí.

Rodi?e pravideln? informujeme o všech ?innostech a novinkách formou nást?nek, informací na webu, mailových zpráv.

Velmi d?ležitý je pro nás osobní kontakt s rodi?i a naše vzájemná komunikace. Snažíme se navázat na rodinnou výchovu, respektovat zvyklosti rodiny.

T?ída je vybavena p?ehráva?em CD pro hudební, tane?ní i pohybovou výchovu a televizí a DVD p?ehráva?em.

Dále je ve t?íd? klavír a další hudební nástroje, které mohou využívat d?ti p?i svých hudebních chvilkách. Rovn?ž zde naleznete soustavu t?locvi?ného ná?adí pro t?lesnou výchovu.

D?ti mají k dispozici velikou nást?nnou posunovací tabuli a také menší tabuli pro práci na zemi.

Snažíme se neustále dopl?ovat a obnovovat vybavení t?ídy.

D?ti ve t?íd? pe?ují o pokojové kv?tiny a o 3 chovné šneky, které krmí, kropí a m?ní jim hlínu.

V MŠ nabízíme celou ?adu aktivit pro d?ti, jejichž rozpis najdete v položce „kroužky“.

Pohybové aktivity v?tšinou realizujeme v t?locvi?n? ZŠ, kterou máme denn? k dispozici zárove? s veškerým t?locvi?ným ná?adím.

Stravování d?tí zajiš?uje školní kuchyn? a d?ti dochází do školní jídelny, kde si samy nalévají polévku a u okýnka si vyzvedávají druhý chod. Po ob?d? si po sob? uklidí.

Pitný režim je v MŠ zajišt?n formou várnice a vlastních hrní?k?. D?ti pravideln? pijí a samy si dle pot?eby dolévají ?aj.

Díky provedené rekonstrukci vznikla v naší t?íd? samostatná místnost - ložnice s barevnou výmalbou a novým kobercem. 

D?ti si samy stelou, v?ší pyžama. Není nutné, aby dít? spalo.

Vedeme d?ti k tomu, aby se nau?ily odpo?ívat, relaxovat a nabrat nové síly, p?estože nespí. Denn? d?tem p?ed spaním ?teme pohádky, povídáme si o tom, co p?es den zažily, co se jim líbilo, co je zaujalo. Zpíváme si ukolébavky. Pak d?ti  poslouchají pohádku ?i relaxa?ní hudbu na CD , špitají si s plyšá?kem.

„Nespavé“ d?ti vstávají d?íve a my se jim individuáln? v?nujeme.

Šatní prostory se nacházejí v blízkosti t?ídy, d?ti si dle pot?eby do šatny mohou zajít. D?ležité však je, aby d?ti vždy a za každých okolností informovaly u?itelku o tom, kam jdou.

P?i vhodném po?así využíváme s d?tmi v dopoledních i odpoledních hodinách prostory zahrady MŠ i ZŠ, které jsou odd?leny. P?i nevhodném po?así trávíme ?as hrami a sportováním v t?locvi?n?.

Výhodou umíst?ní t?ídy MŠ v budov? ZŠ je fakt, že d?ti si p?ivykají v?tším prostorám a všudyp?ítomným „dosp?lák?m“. P?irozen? se pohybují ve všech prostorách školy, znají její zam?stnance, všechna zákoutí a stereotypy spojené se základním vzd?láváním. Mnohé aktivity, nap?. p?edstavení, divadla absolvují spole?n? s d?tmi a pedagogy ZŠ.

Nejsou pak ve stresu z nového prost?edí a nových tvá?í, což jim velmi usnadní zahájení povinné školní docházky.

Mohlo by Vás zajímat
Ze školství