Skřítci - Co děláme
♦
INTEGROVANÝ BLOK: ZELENÉ JARNÍ PROBUZENÍ
PODTÉMA BLOKU: "KDYŽ JARO ŤUKÁ" (také téma týdne)
TÝDEN: 11.3.-15.3.2013
18.3.-22.3.2013 (téma pokračuje)
25.3.-29.3.2013 (pokračujeme v tématu)
TENTO TÝDEN VEDEME DĚTI K TOMU, ABY BYLY SCHOPNÉ:
: vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
: popsat situaci
: spolupracovat s ostatními
: dodržovat pravidla her a jiných činností, hrát fair
: mít úctu k životu ve všech jeho formách
Aktivity:
♥ pohybová hra "Vajíčka"
♥ pohybová hra "Včeličky"
♥ píseň "Travička zelená" s pohybem (pohyb na zvuk.signál)
♥ poslech lidových písní a říkadel
♥ sazení velikonočního osení + zalévání
♥ plnění úkolů na pracovních listech (znaky jara, rozlišování detailů)
♥ omalovánky s jarními a velikonočními motivy
♥ čtení dle obrázků
♥ povídání o jaru a velikonocích
♥ výroba papírových vlaštovek
♥ pozorování srn a jejich chování na školní zahradě
♥ výroba jarních a velionočních dekorací (práce s temperou, prstovými barvami, skládání papíru, stříhání, práce se štětcem, úklid svého prac.místa)
♥ instalace jarní výstavky
♥ povídání o svých výrobcích, co se nám líbí a proč
♥ skládání jarních obrázků z perličkové mozaiky
♥ píseň "Běžela ovečka" (s hrou na honěnou), "Kdo a kdo a kdo to je?"
♥ říkanka " Sotva sněžit přestane" s pohybem
♥ koleda "Hody, hody, doprovody" ( s obdobou hry Na peška)
♥ barvení vajíček (rozfoukávání tuže)
♥ povídání nad knihami o přírodě (naše zážitky z lesa a se zvířaty)
♥ pohybová hra "Zlatá brána"
♥ taneček s písní "Pásla ovečky"
♥ třídění výtvarných prací do výtvarných kapes
♥ karneval s hrami
♥ společná jarní malba na velký arch papíru
♥ rozpočitadlo "U potoka roste kvítí"
♥ přetahovaná ve dvojicích "Jaro x zima"
♥ četba z encyklopedie "Velká obrázková kniha o přírodě"
♥ malování zážitku z karnevalu
♥ povídání o karnevalu, o maskách
♥ velké velikonoční cvičení (přenášení vajíček, koulení vajíček, překážková dráha s vajíčky, sbírání vajíček)
♦
PODTÉMA BLOKU: „KDYŽ JARO ŤUKÁ"
TÉMA TÝDNE: "Bezpečně a vhodně se oblékáme"
TÝDEN: 4.3.-8.3.2013
TENTO TÝDEN VEDEME DĚTI K TOMU, ABY BYLY SCHOPNÉ:
: zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony
: uplatňovat své individuální potřeby, práva a přání s ohledem na druhého
: vést rozhovor, vyčkat, ptát se
: vyjadřovat svou představivost a fantazii ve výtvarných a hudebních činnostech
: zvládat běžné činnosti a požadavky kladené na dítě , i jednoduché praktické situace, které se opakují, chovat se bezpečně a přiměřeně v různých situacích
Aktivity:
♥ třídění a porovnávání oblečení
♥ pojmenovávání jednotlivých částí oblečení, popis vlastností oblečení
♥ skládání oblečení
♥ pomoc Filípkovi s převlékáním do pyžámka
♥ skládání a domalování postavy v oblečení z omalovánek
♥ omalovánky s tematikou oblečení
♥ výroba a zdobení papírové čepice technikou "barevné koulení"
♥ výroba a zdobení papírové bambule technikou "zapouštění barev"
♥ výroba a zdobení papírových rukavic "ťupkací" technikou
♥ výroba papírového svetru
♥ výroba a zdobení papírové šály pomocí grafomotorického prvku "vlnění" a vázáním uzlíků
♥ hra na obchod
♥ hra na modní přehlídku
♥ pohybová hra "Výprodej oblečení"
♥ pohybová hra "Obleč svého kamaráda"
♥ výběr oblečení na postavu dle ročního období
♥ plnění úkolů na pracovních listech (rozlišování)
♥ říkanky s pohybem "Sviť, měsíčku, sviť" a "Šiju boty do roboty"
♥ pantomimické ztvárnění a hádání oblečení
♥ názorná zkouška funkce reflexního oblečení
♥ třídění fotografií s oblečením (dle situace, funkčnosti, ročního období apod.)
♥ převlečení panenek a ruční přeprání oblečků pro panenky
♥ velké cvičení