?
INTEGROVANÝ BLOK: ZELENÉ JARNÍ PROBUZENÍ
PODTÉMA BLOKU: "KDYŽ JARO ?UKÁ" (také téma týdne)
TÝDEN: 11.3.-15.3.2013
18.3.-22.3.2013 (téma pokra?uje)
25.3.-29.3.2013 (pokra?ujeme v tématu)
TENTO TÝDEN VEDEME D?TI K TOMU, ABY BYLY SCHOPNÉ:
: vnímat a rozlišovat pomocí všech smysl?
: popsat situaci
: spolupracovat s ostatními
: dodržovat pravidla her a jiných ?inností, hrát fair
: mít úctu k životu ve všech jeho formách
Aktivity:
? pohybová hra "Vají?ka"
? pohybová hra "V?eli?ky"
? píse? "Travi?ka zelená" s pohybem (pohyb na zvuk.signál)
? poslech lidových písní a ?íkadel
? sazení velikono?ního osení + zalévání
? pln?ní úkol? na pracovních listech (znaky jara, rozlišování detail?)
? omalovánky s jarními a velikono?ními motivy
? ?tení dle obrázk?
? povídání o jaru a velikonocích
? výroba papírových vlaštovek
? pozorování srn a jejich chování na školní zahrad?
? výroba jarních a veliono?ních dekorací (práce s temperou, prstovými barvami, skládání papíru, st?íhání, práce se št?tcem, úklid svého prac.místa)
? instalace jarní výstavky
? povídání o svých výrobcích, co se nám líbí a pro?
? skládání jarních obrázk? z perli?kové mozaiky
? píse? "B?žela ove?ka" (s hrou na hon?nou), "Kdo a kdo a kdo to je?"
? ?íkanka " Sotva sn?žit p?estane" s pohybem
? koleda "Hody, hody, doprovody" ( s obdobou hry Na peška)
? barvení vají?ek (rozfoukávání tuže)
? povídání nad knihami o p?írod? (naše zážitky z lesa a se zví?aty)
? pohybová hra "Zlatá brána"
? tane?ek s písní "Pásla ove?ky"
? t?íd?ní výtvarných prací do výtvarných kapes
? karneval s hrami
? spole?ná jarní malba na velký arch papíru
? rozpo?itadlo "U potoka roste kvítí"
? p?etahovaná ve dvojicích "Jaro x zima"
? ?etba z encyklopedie "Velká obrázková kniha o p?írod?"
? malování zážitku z karnevalu
? povídání o karnevalu, o maskách
? velké velikono?ní cvi?ení (p?enášení vají?ek, koulení vají?ek, p?ekážková dráha s vají?ky, sbírání vají?ek)
?
PODTÉMA BLOKU: „KDYŽ JARO ?UKÁ"
TÉMA TÝDNE: "Bezpe?n? a vhodn? se oblékáme"
TÝDEN: 4.3.-8.3.2013
TENTO TÝDEN VEDEME D?TI K TOMU, ABY BYLY SCHOPNÉ:
: zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony
: uplat?ovat své individuální pot?eby, práva a p?ání s ohledem na druhého
: vést rozhovor, vy?kat, ptát se
: vyjad?ovat svou p?edstavivost a fantazii ve výtvarných a hudebních ?innostech
: zvládat b?žné ?innosti a požadavky kladené na dít? , i jednoduché praktické situace, které se opakují, chovat se bezpe?n? a p?im??en? v r?zných situacích
Aktivity:
? t?íd?ní a porovnávání oble?ení
? pojmenovávání jednotlivých ?ástí oble?ení, popis vlastností oble?ení
? skládání oble?ení
? pomoc Filípkovi s p?evlékáním do pyžámka
? skládání a domalování postavy v oble?ení z omalovánek
? omalovánky s tematikou oble?ení
? výroba a zdobení papírové ?epice technikou "barevné koulení"
? výroba a zdobení papírové bambule technikou "zapoušt?ní barev"
? výroba a zdobení papírových rukavic "?upkací" technikou
? výroba papírového svetru
? výroba a zdobení papírové šály pomocí grafomotorického prvku "vln?ní" a vázáním uzlík?
? hra na obchod
? hra na modní p?ehlídku
? pohybová hra "Výprodej oble?ení"
? pohybová hra "Oble? svého kamaráda"
? výb?r oble?ení na postavu dle ro?ního období
? pln?ní úkol? na pracovních listech (rozlišování)
? ?íkanky s pohybem "Svi?, m?sí?ku, svi?" a "Šiju boty do roboty"
? pantomimické ztvárn?ní a hádání oble?ení
? názorná zkouška funkce reflexního oble?ení
? t?íd?ní fotografií s oble?ením (dle situace, funk?nosti, ro?ního období apod.)
? p?evle?ení panenek a ru?ní p?eprání oble?k? pro panenky
? velké cvi?ení