?

 

INTEGROVANÝ BLOK: ZELENÉ JARNÍ PROBUZENÍ

PODTÉMA BLOKU: "KDYŽ JARO ?UKÁ" (také téma týdne)

TÝDEN: 11.3.-15.3.2013

                18.3.-22.3.2013 (téma pokra?uje)

                   25.3.-29.3.2013 (pokra?ujeme v tématu)

 

  TENTO TÝDEN VEDEME D?TI K TOMU, ABY BYLY SCHOPNÉ:

: vnímat a rozlišovat pomocí všech smysl?

: popsat situaci

: spolupracovat s ostatními

: dodržovat pravidla her a jiných ?inností, hrát fair

: mít úctu k životu ve všech jeho formách

 

 Aktivity:

? pohybová hra "Vají?ka"

? pohybová hra "V?eli?ky"

? píse? "Travi?ka zelená" s pohybem (pohyb na zvuk.signál)

? poslech lidových písní a ?íkadel

? sazení velikono?ního osení + zalévání

? pln?ní úkol? na pracovních listech (znaky jara, rozlišování detail?)

? omalovánky s jarními a velikono?ními motivy

? ?tení dle obrázk?

? povídání o jaru a velikonocích 

? výroba papírových vlaštovek

? pozorování srn a jejich chování na školní zahrad?

? výroba jarních a veliono?ních dekorací (práce s temperou, prstovými barvami, skládání papíru, st?íhání, práce se št?tcem, úklid svého prac.místa)

? instalace jarní výstavky

? povídání o svých výrobcích, co se nám líbí a pro?

? skládání jarních obrázk? z perli?kové mozaiky

? píse? "B?žela ove?ka" (s hrou na hon?nou), "Kdo a kdo a kdo to je?"

? ?íkanka " Sotva sn?žit p?estane" s pohybem

? koleda "Hody, hody, doprovody" ( s obdobou hry Na peška)

? barvení vají?ek (rozfoukávání tuže)

? povídání nad knihami o p?írod? (naše zážitky z lesa a se zví?aty)

? pohybová hra "Zlatá brána"

? tane?ek s písní "Pásla ove?ky"

? t?íd?ní výtvarných prací do výtvarných kapes

? karneval s hrami

? spole?ná jarní malba na velký arch papíru

? rozpo?itadlo "U potoka roste kvítí"

? p?etahovaná ve dvojicích "Jaro x zima"

? ?etba z encyklopedie "Velká obrázková kniha o p?írod?"

? malování zážitku z karnevalu

? povídání o karnevalu, o maskách

? velké velikono?ní cvi?ení (p?enášení vají?ek, koulení vají?ek, p?ekážková dráha s vají?ky, sbírání vají?ek)

 

 

?

 

 

PODTÉMA BLOKU: „KDYŽ JARO ?UKÁ"

TÉMA TÝDNE: "Bezpe?n? a vhodn? se oblékáme"

TÝDEN: 4.3.-8.3.2013

 

 TENTO TÝDEN VEDEME D?TI K TOMU, ABY BYLY SCHOPNÉ:

: zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony

: uplat?ovat své individuální pot?eby, práva a p?ání s ohledem na druhého

: vést rozhovor, vy?kat, ptát se

: vyjad?ovat svou p?edstavivost a fantazii ve výtvarných a hudebních ?innostech

: zvládat b?žné ?innosti  a požadavky kladené na dít? , i jednoduché praktické situace, které se opakují, chovat se bezpe?n? a p?im??en? v r?zných situacích

 

 Aktivity:

? t?íd?ní a porovnávání oble?ení

? pojmenovávání jednotlivých ?ástí oble?ení, popis vlastností oble?ení

? skládání oble?ení

? pomoc Filípkovi s p?evlékáním do pyžámka

? skládání a domalování postavy v oble?ení z omalovánek

? omalovánky s tematikou oble?ení

? výroba a zdobení papírové ?epice technikou "barevné koulení"

? výroba a zdobení papírové bambule technikou "zapoušt?ní barev"

? výroba a zdobení papírových rukavic "?upkací" technikou

? výroba papírového svetru

? výroba a zdobení papírové šály pomocí grafomotorického prvku "vln?ní" a vázáním uzlík?

? hra na obchod

? hra na modní p?ehlídku

? pohybová hra "Výprodej oble?ení"

? pohybová hra "Oble? svého kamaráda"

? výb?r oble?ení na postavu dle ro?ního období

? pln?ní úkol? na pracovních listech (rozlišování)

? ?íkanky s pohybem "Svi?, m?sí?ku, svi?" a "Šiju boty do roboty"

? pantomimické ztvárn?ní a hádání oble?ení

? názorná zkouška funkce reflexního oble?ení

? t?íd?ní fotografií s oble?ením (dle situace, funk?nosti, ro?ního období apod.)

? p?evle?ení panenek a ru?ní p?eprání oble?k? pro panenky

? velké cvi?ení


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat
Ze školství